کانال سافت گذر در ایتا خبرهای جذاب سافت گذر را در ایتا دنبال کنید
جستجو در سافت گذر سافت گذر
جستجو در سایت در حال جستجو ...
کاربر عزیز ! اگر میخواهید به طور لحظه ای از بروز رسانی نرم افزار مورد نظر خود آگاه شوید و ایمیل بروز رسانی برنامه مورد نظر خود را در لحظه دریافت نمایید و فهرست برنامه های منتخب خود را در محیط کاربری خود ذخیره کنید همچنین دسترسی به تمامی برنامه های مخصوص اعضای ویژه(VIP) داشته باشید، با پرداخت ماهی فقط 5700 تومان تا یکسال از این امکان بهره مند شوید عضویــــــت
x
X لایسنس آنتی ویروس نود 32
بستن
 
آپدیت نود 32
تعداد برنامه ها: 9193 | مشاهده و دانلود: 739785628 | آخرین بروزرسانی: 1403/02/27 | اعضاء: 316697 | نظرات: 37901
اطلاعیه های مهم سایت اطلاعیه های مهم سایت
💐 میلاد حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها مبارک باد 💐
تخفیف 20 درصدی لایسنس آنتی ویروس نود 32 فقط تا امشب خرید از اینجا
سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری و روز معلم گرامی باد

🔰 خرید لایسنس نود 32 اورجینال مناسب آخرین نسخه ها فقط 220 تومان از اینجا

جهت رفع مشکل باز شدن سایت به دلیل بلاک توسط  نود 32 این ویدیو یا این ویدیو(ورژن 9 به بالا) یا راهنمای تصویری را مشاهده کنید

اکانت های بروزرسانی نود32 با قیمت های مناسب به صورت یک ، سه ، شش و دوازده ماهه از اینجا قابل خرید می باشد.

محصولات ESET نسخه 9 و 10 و 11 و 12 و 13  را با سریال های ارائه شده در اینجا فعال کنید. در صورتمی از کارافتادن جایگزین می شود.

افراک

سافت گذر دانشنامه نرم افزار - دانلود رایگان نرم افزار

سرور آپدیت نود 32
پیشنهاد سافت گذر
نظر سنجی
[مشاهده نتایج]

آسیب‌پذیری عجیب و غریب iOS و OSX اپل

اپل

به تازگی آسیب‌ پذیری عجیب و غریبی در سیستم عامل‌های iOS و OSX اپل کشف گردیده که سر و صدای زیادی را هم در بین کاربران ایجاد کرده است. برای سوءاستفاده از این آسیب‌ پذیری هم کافی است که یک متن عربی خاص را برای کاربر این سیستم عامل‌ها ارسال کنید تا باعث از کار افتادن برنامه‌‌های مختلف گردد.

به گزارش سافت‌گذر به نقل از فن آوری اطلاعات ایران، این متن عربی می‌تواند هر نرم‌افزاری را از کار بیندازد و فرقی نمی‌کند که در قالب یک توییتر صفحه‌ی وب و یا حتی پیامک برای کاربر ارسال گردد. همه‌ی نرم‌افزارهایی که قابلیت نمایش متن را دارا هستند و نیز مرورگر سافاری همگی در مقابل این ایراد آسیب‌ پذیرند.

به نظر می‌رسد که این‌ مشکل از فناوری Apple Core Text نشأت گرفته است. این فناوری مسئولیت پردازش لایه‌بندی صفحه و نمایش قلم‌ها را بر عهده داشته و از نسخه‌های OS X v10.5 و iOS 3.2 فعال بوده است. این فناوری برای تسهیل عملیات مرتبط با قلم‌های یونیکد و یکپارچه‌سازی ابزارهای مختلف مرتبط با قلم‌ها در سیستم عامل‌های اپل طراحی شده است.

وبگاه روسی habrahabr در این زمینه نوشته است که این آسیب‌ پذیری در نسخه‌های Mac OS 10.8 و iOS 6 وجود دارد ولی نسخه‌های آزمایشی جدیدتر در مقابل آن مصون هستند. به گفته‌ی این وبگاه پیامک‌ها و iMessage های حاوی این متن خاص موجب از کار افتادن نرم‌افزارهای پیام‌رسان اپل می‌شوند؛ همچنین مرورگر سافاری هم در مواجهه با این متن خاص از کار می‌افتد. ماجرا زمانی جالبتر می‌شود که از این متن خاص در نام‌گذاری شبکه‌های WiFi استفاده شود که موجب بروز خطاهای گوناگون در زمان پویش شبکه‌ها می‌گردد.

بنا بر اظهارات این وبگاه روسی، اپل به مدت شش ماه از وجود این آسیب‌ پذیری آگاه بوده است. همچنین به نظر می‌رسد که پس از انتشار خبر در وب‌گاه مذکور، این متن خاص به سرعت در شبکه‌های اجتماعی مختلف پخش شده و سوءاستفاده‌ی کابران از آن سبب بروز اختلالات گسترده در نرم‌افزارهای مبتنی بر متن مانند توییتر و نرم‌افزارهای پیام‌رسان شده است.

به گزارش یاهو این متن خاص فقط یکی از چند رشته‌ی متنی است که می‌تواند امکان از کار انداختن برنامه‌های مختلف را فراهم نماید.
کاربران iOS7 و OS X Mavericks در مقابل این آسیب‌ پذیری مصونیت کامل داشته و نباید نگران چیزی باشند.

نظرتان را ثبت کنید کد خبر: 16596 گروه خبری: اخبار فناوری منبع خبر: iritn.com تاریخ خبر: 1392/06/12 تعداد مشاهده: 2167
سافت گذر
نظرات بینندگان

امیر 1392/06/12 20:24
سلام این متن عربی چون در قسمت نظرات بود من هرچی با سافاری آیپد خواستم یاز کنم نتونستم و صفحه می پرید
ایول به سافت گذر
اسم نداره 1392/06/12 18:21
چطوری میتونم اسم wifi رو به این عبارت تغییر بدم؟؟؟ارور not valid میده
ماهان 1392/06/12 12:18
من این متن عربی رو پیدا کردم:

سمَـَّوُوُحخ ̷̴̐خ ̷̴̐خ ̷̴̐خ امارتیخ ̷̴̐خ
علی محمدی 1392/06/12 11:54
خوب اون متن خاص رو مینوشتید کمی خوش باشیم